מנהלת יקרה, האם תרצי -

אֵין רוֹאִים אֶת הָרוּחַ אֲבָל הִיא הַנּוֹהֶגֶת אֶת הַסְּפִינָה

ח.נ. ביאליק

תוכנית "אל בורות המים" היא תוכנית מנהיגות חינוכית ומסע בן שלושה ימים, שמטרתה:

לחזק את תחושת השליחות של צוות ההוראה.

לקבל השראה מבורות המים הערכיים והתרבותיים שלנו על מנת לחזק את הממד הקהילתי של בית הספר כ'קהילה מיטיבה'.

לטפח קהילה בית ספרית שחבריה בעלי חוסן זהותי, גאים להשתייך אליה, מרגישים בה משמעותיים, בני בית, מעורבים ואכפתיים.

אנו מאמינים כי –

  • אנשי החינוך הם הכח המרכזי בעיצוב דור העתיד ובחיזוק חוסנו הזהותי.
  • הזהות היהודית־ישראלית היא רכיב יסודי בבניין האישיות ומהווה מושא משותף, מקור להנעה, להשראה ומצפן לעתידנו כאן.
  • הקהילה במובנה העמוק מעניקה לכל יחיד בקבוצה תפקיד, מקום ויחס ובכך יוצרת תחושת שייכות וערך.
  • הצמחת דמות בוגר בעלת זהות מגובשת ותחושת ערך, תתאפשר באמצעות חזון של 'קהילה מיטיבה' היונקת ממקורות הזהות שלה ומעניקה תחושת שייכות ומשמעות.

תוכנית "אל בורות המים" מיוסדת על ההבנה כי הזהות נוצרת מתוך הקשר רחב המבוסס על שייכות לרצף היסטורי שממנו אנו שואבים אתוסים, נורמות, זיכרון, שייכות ואוריינטציה. זהות נבנית על בסיס השייכות למורשת העבר תוך סיגולה ועידכונה למציאות ההווה.

תוכנית "אל בורות המים" מבקשת להצמיח מנהיגות חינוכית בהשראת הזהות היהודית-ישראלית אשר תחזק את תחושת השליחות החינוכית והשייכות הלאומית. התוכנית פועלת במטרה לחזק את הזיקה וההתלהבות בקרב הצוות החינוכי לתפקידם ולהשפעתם על עיצוב דור העתיד וחוסנה של החברה בישראל.

תוכנית "אל בורות המים" מציעה מודל בית-ספרי של 'קהילה מיטיבה'. מודל זה מניח שכל אדם הוא יצור קהילתי השואף למציאת פשר ומשמעות לחייו מעבר לעצמו. באמצעות השראה ממודלים קהילתיים במסורת היהודית, נשאף לתת כלים יישומיים לצוות החינוכי בעיצוב קהילה בית ספרית שחבריה יהיו בעלי חוסן זהותי, גאים להשתייך אליה, מרגישים בה משמעותיים, בני בית, מעורבים ואכפתיים.

משתתפות התוכנית ממליצות:

נורית מאור

סגנית מנהלת בי"ס זבולון המר לוד

דניאלה תורג'מן

מנהלת בי"ס נאות אשקלון

מעין דותן

ש"י עגנון כפר סבא

פז ארבלי

מנהלת בי"ס יצחק נבון באר שבע

נחמי זלמנוב

מנהלת חינוך יסודי בעיריית לוד

מבנה התוכנית

תוכנית מנהיגות דו-שנתית   /  תוכנית ליווי והכשרה   / תוכנית ליווי ויישום

תכנית מנהיגות:

תוכנית מנהיגות חינוכית יוקרתית, שבליבה העיסוק בזהות יהודית ישראלית כבסיס לחזון חינוכי לבית הספר.

התוכנית כוללת: כנסים, סיורים, שבת של השראה, ומפגשי העצמה. בוגרי התוכנית ירכשו כלים לפדגוגיה יישומית של 'קהילה מיטיבה'.

 

מסע זהות ושייכות:

מסע מנהיגות באוירה מדברית הכולל סיורים, סדנאות ומפגשים עם דמויות מעוררות השראה, במסגרתו יפגשו המשתתפים עם המעיין הפנימי שבתוכם, עם המקורות היהודיים והישראליים ועם נופיה המיוחדים של הארץ.

תוכנית הכשרה למורים בשיתוף הצוות המוביל הכוללת:

30 שעות השתלמות יוקרתית וייחודית. מטרות התוכנית ליצור  'הצתה' וחיבור צוות ההוראה למודל יישומי של קהילה מיטיבה ולימוד פרקטיקות בית ספריות.

כנס ארצי לכלל צוותי המורים המשתתפים בהכשרה. הכנס כולל מפגש עם דמויות מעוררי השראה, מופע וסדנאות מושקעות.

שנה ג'- יצירת 'קהילה מיטיבה' בבית הספר –

יישום ופרקטיקות

הנחייה וליווי של הצוות החינוכי בהטמעת פרקטיקות ליישום קהילה מיטיבה בבית הספר.

תוכנית הכשרה וליווי

למי מיועדת התוכנית?

התוכנית מיועדת למנהלות נבחרות ופורצות דרך וצוות חינוך מוביל בבתי ספר ממלכתיים יסודיים.

מה אנחנו מציעים?

דרישות התוכנית

אדוות התוכנית - תמונת הצלחה

וַיִּמְצְאוּ שָׁם בְּאֵר מַיִם חַיִּים | (בראשית כ"ו, י"ט)

מי אנחנו

חל"ד – מפעלים חינוכיים, "חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ" (משלי כ"ב, ו'), הינו ארגון יזמי, המספק מענה עדכני לאתגרי השעה בהכשרה, הנחייה וליווי של צוותים חינוכיים ובאמצעות פיתוח והטמעה של תוכניות פורמאליות ובלתי פורמאליות בתרבות יהודית ישראלית.

חל"ד מפתח מגוון תכנים חינוכיים, ספרי לימוד והכשרות מורים, כלים שנוחלים הצלחה ומוניטין בקרב תלמידי החינוך הממלכתי. אנו שואפים שהתלמידים יחושו 'בני בית' בתרבות זו ועל כן מקפידים על דרכי הוראה חדשניות וחווייתיות, תכנים מונגשים ורלבנטיים - כל זאת מתוך גישה פלורליסטית ומקבלת.

צרו איתנו קשר

ונשמח לתת פרטים נוספים על התוכנית!